Nesouhlas většiny medlánecké veřejnosti s plány na výstavbou nových komunikací a bytů, jak nám byly prezentovány ve variantách konceptu nového územního plánu města Brna, vyústil jednak v jednoznačně zamítavé stanovisko zastupitelstva městské části z června tohoto roku, a jednak v ustanovení občanského sdružení Občané pro Medlánky jako zástupce veřejnosti podle stavebního zákona a v podání společné námitky v březnu tohoto roku. Vypořádávání námitek ke konceptu územního plánu je v plném proudu a my jsme byli jako zástupci více než sedmi stovek z vás pozváni k projednání naší společné námitky na Magistrát města Brna. Jednání se za naše sdružení zúčastnili vedle mě ještě PhDr. Žuja a Ing. Fuka, za město Brno náměstek primátora pro oblast rozvoje města, Ing. Macek, a Ing. Pelikánová za Odbor územního plánování a rozvoje MMB. Upřímně mě překvapila znalost místních medláneckých reálií ze strany pana náměstka, díky čemuž bylo možné vést diskuzi nad konkrétními věcnými problémy stávajícího stavu a navrhovaných řešení. Ačkoli jsme se dokázali shodnout na mnoha námi uváděných nedostatků navrhovaných řešení, nelze zřejmě očekávat, že by výsledkem takového jednání mohl být zásadní obrat v představách magistrátních úředníků a zpracovatele územního plánu o rozvoji města. Stejně jako na dřívějších jednáních s kompetentními osobami jsme však byli i tentokrát panem náměstkem ujištěni, že není cílem nového územního plánu prosazovat „rozvoj“ naší lokality silou proti vůli zdejších obyvatel a místní samosprávy. Doufejme, že to tak skutečně bude.
Územní plán – zpráva zástupce veřejnosti
Uveřejněno v kategorie: Doprava, Územní plán
– Zveřejněno on 18.1.2012
Držím Vám – nám moc a moc pěsti A zároveň děkuji.
Dobrý večer,
mám příspěvek trochu mimo téma, ale zajímala by mě odpověď, týká se tohoto článku: http://www.ceskatelevize.cz/zpravodajstvi-brno/zpravy/163803-uprava-dopravnich-znacek-radnice-bojuji-s-byrokracii/
Vím, že byl návrh na zavedení značek, tuším „obytné zóny“, které omezují rychlost, nyní jsem se v článku dočetl o omezení rychlosti na 30 km/h. Nebylo by účelnější usilovat o instalaci fyzické překážky – příčných prahů?
Děkuji, Honza (z Hrázky)
Ono těch příčných prahů by muselo být celkem velké množství, aby měly efekt. Fakticky bych si já dovedl představit jejich instalaci na začátek / konec oné zóny (tzn. na vjezdu od Duháčů a od Újezdů. V současné době se ale z fyzických překážek zvažuje spíše možnost vybudování vyvýšené křižovatky, která by vedla také ke zpomalení. Je to ale dost otázka povolení z OD MMB, PČR a tak dále. Tam je to podle mě i větší problém než kde pak vzít peníze na vybudování takového vyvýšení.
Nehlede na to, ze pricne prahy ztezuji praci sanitkam, hasicum,… Je potreba mit v ulici omezenou rychlost a policisty. Od ceho si je platime..
Pokud vím, tak jsem kdesi četl nějakou studii z Rakouska že příčné prahy naopak zvyšují emise i hlučnost v lokalitě. Auto přijede,zabrzdí a zase na to šlápne. A nejvíce emisí vzniká při akceleraci. Ale průměrnou rychlost to dozajista změnší.